Fennesz:
Een meester in het vak, dat is wel het minste wat je kan zeggen van de Oostenrijker Christian Fennesz. De voorbije drie decennia heeft de gitarist en componist een onfeilbare reputatie opgebouwd met romantische ambientplaten die steevast op laaiend enthousiaste kritieken konden rekenen. "Endless Summer" werd door Pitchfork opgenomen in het lijstje met beste ambientalbums aller tijden en stond daarnaast ook in decenniumoverzichten van Resident Advisor en Tiny Mix Tapes. Verder werkte de muzikant samen met Ryuichi Sakamoto, Jim O'Rourke en King Midas Sound. In de Kerk van Laken presenteert Fennesz zijn meest recente album 'Agora', een voor zijn doen groots album dat van Pitchfork het "best new music"-label kreeg.
Kali Malone:
Het ambientgenre heeft een nieuwe ster: ze speelt orgel, maakt platen van net geen twee uur en is eigenlijk een klassiek geschoolde zangeres (ook al doet ze daar even niets mee). Haar naam: Kali Malone. "The Sacrificial Code" is een album in de tijdsgeest van Kara-Lis Coverdale, Ellen Arkbro en in zekere mate ook Caterina Barbieri. De muziek is saai ten voeten uit, maar zo schoon, zo zalvend, zo anachronistisch in deze pijlsnelle presteermaatschappij. Door de opnamemanier hoor je op "The Sacrificial Code" letterlijk alles van het orgel, en eigenlijk mag je de plaat ook beschouwen als een ode en een offer aan dat instrument. Het heeft immers zijn limieten. Laat die beperkingen nu net het motto symboliseren waar Kali Malone voor staat: meer doen met minder.