image - Walibi

Over

We hebben er met z’n allen naar uitgekeken en eindelijk is het zover: de poorten van Walibi Belgium mogen weer open! Wij doen er alles aan om van jouw bezoek een fantastische dag te maken in alle veiligheid. Op deze pagina lees je alle maatregelen om een dagje Walibi voor iedereen prettig en veilig te houden.

RESERVEER JE BEZOEK OP VOORHAND ONLINE

Om jouw veiligheid en comfort tijdens jouw bezoek te garanderen, beperken we het aantal bezoekers. Spontaan naar Walibi komen, is in de huidige situatie niet mogelijk. Enkel met een datumgebonden ticket kan je het park bezoeken. Deze tickets kan je uitsluitend online via de webshop reserveren.

Heb je al een ticket? Lees hier wat je moet doen.
Heb je een abonnement? Neem een kijkje op de abonnementenpagina.
HOUD 1,5M AFSTAND
Afstand houden is de boodschap! Bewaar minstens 1,5 meter afstand met andere parkbezoekers en ons personeel. Deze regel geldt overal in het park, dus ook in de wachtrijen, restaurants en shops. We helpen je hieraan te herinneren door speciale aanwijzingslijnen op de grond. Gelukkig is er voldoende plaats om een veilige afstand te bewaren.

1.5M DE DISTANCE
HOUD JE AAN DE HYGIËNEREGELS
Moet je niezen of hoesten? Doe dit in je elleboogplooi;

Snuit je neus in een papieren zakdoek en gooi deze onmiddellijk weg in een vuinisbak;

Was je handen regelmatig en grondig met zeep.

Er is ontsmettingsmiddel voorzien op verschillende plaatsen in het park. Ook staan de toiletten voortdurend onder toezicht en worden deze op regelmatige basis gereinigd en ontsmet.

Laver les mains
MOND- EN NEUSBESCHERMING STERK AANGERADEN
Een mond- en neusbescherming is in het park sterk aangeraden voor alle bezoekers, en is zelfs vanaf 12 jaar verplicht in de attracties. Er zijn maskers te koop in de shops.

walibi port du masque
VOLG DE BEWEGWIJZERING

We hebben het parcours doorheen het park herzien zodat iedereen in éénzelfde richting het park bezoekt. Volg daarom goed de nieuwe bewegwijzering. Verloren lopen is geen optie dankzij het volledig aangepast parkplan! 

RESTAURANTS & SHOPS

De restaurants van het park zijn geopend met respect voor de veiligheidsmaatregelen die geldig zijn voor de Horeca. 

Je bent ook welkom in onze shops! Ook hier gelden de veiligheidsmaatregelen:

Verkies zoveel mogelijk om met een bankkaart of contactloos te betalen;
Elke shop beschikt over een maximumcapaciteit.
Houd steeds 1,5m afstand. Volg de aanwijzingen.
BLIJF BIJ KLACHTEN THUIS

Voel je je niet goed? Blijf dan in uw kot!

FAQ
ALGEMENE VRAGEN OVER HET PARK
Wanneer gaat het park open?
Op 1 juli is het zover! Dan gaan de poorten van Walibi Belgium weer open. Om de heropstart veilig te laten verlopen, hebben we een protocol opgesteld met alle noodzakelijke veiligheidsmaatregelen. We verzekeren 1,5m afstand tussen de verschillende huishoudens, verstrengen onze hygiënenormen en bieden overal extra informatie. Onze ploeg helpt je graag verder indien je vragen hebt.

Wanneer gaat Aqualibi open?
Aqualibi opent ook op 1 juli de deuren! Ontdek hier de maatregelen om een bezoek aan Aqualibi voor iedereen prettig en veilig te houden.

Is er een maximumaantal bezoekers dat per dag binnen mag komen?
Ja. Om de veiligheid te verzekeren, werken we met een maximale capaciteit per dag. Daarom is het noodzakelijk dat je je bezoek op voorhand plant en je tickets vooraf online reserveert.

Ik woon in het buitenland. Kan ik Walibi Belgium bezoeken?
Momenteel zijn de grenzen gesloten. Zodra dit weer mogelijk is, zal je de reservatiemodule en de maatregelen moeten respecteren net zoals de andere bezoekers van Walibi Belgium.

 

CORONAMAATREGELEN IN EN RONDOM HET PARK
Met wie kan ik naar Walibi komen?
Je kan met jouw bubbel naar Walibi Belgium komen. We vertrouwen op de burgerzin van onze bezoekers om de maatregelen die de overheid oplegt, na te leven.   

Welke maatregelen treffen jullie om de veiligheid van jullie bezoekers te verzekeren?
Om iedereen een prettig en veilig dagje Walibi te verzekeren, treffen we de volgende maatregelen:

Afstand houden is de boodschap! Markeringen, speciale bewegwijzeringen, en ons personeel helpen je hieraan te herinneren.
Walibi beperkt het aantal bezoekers in het pretpark.
De hygiënenormen in het park worden verstrengd. De contactplaatsen worden regelmatig schoongemaakt.
Hoe voorkomen jullie dat er drukte ontstaat bij aankomst?
Bij aankomst worden wagens op aanwijzing van onze medewerkers op het parkeerterrein verspreid. De toegang tot het pretpark werd gewijzigd. Door middel van bebording worden bezoekers gewezen op de veiligheidsmaatregelen, deze gelden namelijk ook voor je het park binnentreedt.  

Aan welke maatregelen moeten bezoekers zich houden tijdens een bezoek?
Je kan zelf ook zorgen voor een veilig bezoek:

Was je handen regelmatig en grondig met zeep. Walibi biedt buiten de sanitaire voorzieningen in het park op diverse plekken extra ontsmettingsmiddel aan.
Moet je niezen of hoesten? Doe dit in je elleboogplooi. Was nadien je handen.
Wil je je neus snuiten? Gebruik steeds een papieren zakdoek en gooi deze onmiddellijk weg in een vuilnisbak. Was nadien je handen.
Houd afstand. Helaas kunnen we momenteel niet knuffelen of handjes schudden. Bewaar steeds 1,5 meter afstand met andere bezoekers van het park en ons personeel.
Voel je je niet lekker? Blijf dan in uw kot.
Kan ik met het openbaar vervoer naar Walibi Belgium komen?
De overheid raadt iedereen aan zich zoveel mogelijk met eigen vervoer te verplaatsen. Kom je toch met het openbaar vervoer, gelieve de maatregelen die door de vervoersmaatschappijen worden opgelegd, te respecteren.  

Wat doet Walibi als bezoekers de instructies en maatregelen niet respecteren?
Deze nieuwe instructies behoren tot ons intern huisreglement. We verwachten dat elke bezoeker deze correct naleeft, net zoals alle andere huisregels. Walibi behoudt zich het recht om bezoekers die de veiligheidsmaatregelen niet respecteren uit het park te zetten.

Zijn de toiletten geopend ?
De toiletten blijven geopend, en worden regelmatig schoongemaakt. We vragen onze bezoekers om ook in de toiletgebouwen de veiligheidsmaatregelen en aanwijzingen te volgen.

Zijn restaurants en shops geopend ?
De verkoopspunten zijn geopend met respect voor de opgelegde veiligheidsmaatregelen.

Kan ik mijn spullen aan de lockers bij de inkom laten?
Ja, deze dienst blijft toegankelijk

Kan ik een bolderkar of buggy huren?
Ja, deze dienst blijft toegankelijk

 
VRAGEN OVER DE ATTRACTIES EN WACHTRIJEN
Hoe worden plaatsen toegewezen in een attractie?
Onze medewerkers wijzen bezoekers een zitje in de attractie toe met respect voor de coronamaatregelen. Walibi verzoekt bezoekers om de aanwijzingen van zijn personeel steeds op te volgen.

Moet ik in een attractie een mond- en neusbescherming dragen?
Ja. Een mond- en neusbescherming is verplicht in de attracties voor alle bezoekers vanaf 12 jaar.

Worden er maatregelen getroffen in de wachtrijen van attracties?
Ja. Ook in de wachtrijen is de afstandsregel (1,5m) van toepassing.

Mag een medewerker mij helpen bij het in- en uitstappen?
Wegens de afstandsregel mogen medewerkers bezoekers niet helpen bij het in- en uitstappen van een attractie.

Welke extra hygiënemaatregelen worden er genomen bij de attracties?
Alle contactpunten in het park worden regelmatig schoongemaakt. Daarnaast is het ook verplicht om voor en na een rit je handen te desinfecteren.

Is de Speedy Pass nog beschikbaar?
Neen. De Speedy Pass is momenteel niet beschikbaar

Is de Single Rider-wachtrij nog beschikbaar?
Neen. De Single Rider-wachtrij is momenteel niet beschikbaar

Is de Easy Pass nog beschikbaar?
Ja, de Easy Pass is nog steeds beschikbaar. Echter, omwille van de veiligheidsmaatregelen kan ons personeel personen met een beperking niet helpen bij het in- en uitstappen van de attracties.

 
VRAGEN OVER TICKETS
Kan ik spontaan naar Walibi komen zonder voorafgaande ticket?
Om uw veiligheid en uw comfort tijdens uw bezoek te garanderen, beperken we het aantal bezoekers. Spontaan naar Walibi komen, is in de huidige situatie niet mogelijk. Enkel met een datumgebonden ticket kan je het park bezoeken. Deze tickets reserveer je uitsluitend online via de webshop. 

Ik heb een ticket met een geldigheidsdatum tussen 04/04/2020 en 30/06/2020. Is mijn ticket nog geldig?
Ja, de geldigheidsdatum van jouw ticket wordt automatisch verlengd tot en met 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Ik heb een ticket zonder datum via jullie website gekocht. Kan ik hiermee naar het park komen?
Ja, de geldigheidsdatum van jouw ticket wordt automatisch verlengd tot en met 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Ik heb mijn tickets niet via de website van Walibi gekocht, maar via een partner (Carrefour, VakantieVeilingen,...). Blijven mijn tickets geldig?
Tickets die tijdens de sluitingsperiode van de gezondheidscrisis zijn gekocht, worden automatisch verlengd tot 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Ik heb mijn tickets via mijn werkgever gekocht. Blijven mijn tickets geldig?
Ja, de geldigheidsdatum van jouw ticket wordt automatisch verlengd tot en met 8 november 2020. Je dient jouw bezoek echter op voorhand te reserveren. Dit kan je doen door hier te klikken.

Hoe wissel ik mijn ticket zonder datum om naar een ticket met datum?
Alle informatie met betrekking tot het omwisselen van tickets is beschikbaar op deze pagina.

Kan ik na mijn reservatie mijn gekozen datum nog veranderen?
Neen. Dit is niet mogelijk.

Wat gebeurt er met je tickets als één van de gasten ziekteverschijnselen vertoont en ze toch thuis moeten blijven. Kun je je tickets dan omzetten naar een reservering voor een andere datum?
Neen. Dit is niet mogelijk.

Ik heb een ticket dat dit jaar geldig is, maar ik wil momenteel niet naar Walibi komen. Kan ik mijn tickets omzetten naar volgend jaar?
Neen. Dit is niet mogelijk.

Zijn er nieuwe promoties en kortingen?
Alle aanbiedingen van Walibi Belgium zijn raadpleegbaar op onze website.

Ik beschik over een kortingsbon. Kan ik deze gebruiken wanneer het park weer opengaat?
Het is niet mogelijk om een kortingsbon te gebruiken zolang het park met verplichte reservaties werkt.

Ik heb een lerarenkaart. Geniet ik nog een gratis toegang tot Walibi Belgium en/of Aqualibi?
Neen, deze aanbieding is momenteel niet beschikbaar.

Kinderen kleiner dan 1m genieten een gratis toegang tot het park. Moet je hiervoor ook een reservatie maken?
Nee, een ticket voor kinderen van -1M is niet nodig.

 
VRAGEN OVER ABONNEMENTEN
Ik heb een abonnement voor 2020 voor Walibi Belgium en/of Aqualibi. Wat gebeurt er met mijn abonnement? 
Je kan alle informatie terugvinden op onze abonnementenpagina. Lees hier wat er voor jou verandert.

Hoe kan ik de nieuwe geldigheid van mijn abonnement controleren?
Je kan alle informatie terugvinden op onze abonnementenpagina.

Ik krijg met mijn abonnement korting op andere parken. Hoe kan ik deze korting verkrijgen?
De huidige gezondheidscrisis zorgt ervoor dat alle parken hun bezoekersaantallen streng moeten bewaken en een maximumcapaciteit moeten respecteren die onder hun gewone capaciteit ligt. Daarom is het momenteel niet mogelijk om met jouw Let's Go Pass een ander partnerpark te bezoeken. 

Ik werk voor een ander Belgisch park, mag ik dan met korting naar Walibi?
De huidige gezondheidscrisis zorgt ervoor dat Walibi zijn bezoekersaantallen streng moet bewaken en een maximumcapaciteit moet respecteren die onder de gewone capaciteit ligt. Daarom is het momenteel niet mogelijk om met jouw abonnement (aan verminderd tarief) naar Walibi te komen.

Ik geniet kortingen (voor vrienden, in het park) met mijn Walibi abonnement. Zijn deze nog geldig?
De huidige gezondheidscrisis zorgt ervoor dat Walibi zijn bezoekersaantallen streng moet bewaken en een maximumcapaciteit moet respecteren die onder de gewone capaciteit ligt. Daarom is het momenteel niet mogelijk om met jouw Let’s Go Pass kortingen te genieten voor vrienden. De kortingen die je in de shops en restaurants geniet zijn wel nog steeds van toepassing.

Ik beschik over een Let’s Go Pass Gold/Silver. Wat verandert er voor mij?
Omwille van de huidige situatie zijn de Speedy pass/4XPASS momenteel niet beschikbaar. Als houder van een Let’s Go Pass Gold zal deze optie u worden terugbetaald. Gelieve hiervoor contact op te nemen met  info-wbe@walibi.com.

Ik beschik over een Let’s Go Pass Platinum. Wat verandert er voor mij?
Houders van een Let’s Go Pass Platinum zullen door onze diensten persoonlijk worden gecontacteerd.

 

VRAGEN OVER GROEPSRESERVATIES
Je kan voor groepsreservaties rechtstreeks contact opnemen met onze reservatiedienst via reservations.be@walibi.com.

 

VRAGEN OVER ZAKELIJKE RESERVATIES
Je kan voor zakelijke reservaties rechtstreeks contact opnemen met onze eventploeg via events.be@cda-parks.com.

 

VOND JE GEEN ANTWOORD OP JE VRAAG?
Neem contact op met onze ploeg via info-wbe@walibi.com

Deel :

Andere evenementen die je zouden kunnen interesseren

Andere evenementen Evenementen voor kinderen

Nog meer evenementen Evenementen voor kinderen
Nog meer evenementen Brabant wallon
NIEUWSBRIEF
Abonneer je op onze nieuwsbrief:

Ik schrijf me nu in
JE EVENEMENT
Indien je een evenement aan de site wilt toevoegen, klik dan hieronder
Voeg je evenement toe
WEDSTRIJDEN
Doe mee aan onze wedstrijden
Ontdek de wedstrijden

Thema's

Vandaag

Meer evenementen vandaag
ID : 90292
Editer l'événement SEO Espace administration