K-COMICS, "All of us are dead", "Solo Leveling"

image - K-COMICS,

Over

<K-COMICS: All of Us Are Dead, Solo Leveling tentoonstelling>, georganiseerd door het Koreaans Cultureel Centrum van de Republiek Korea naar België & de EU, biedt een unieke kans om twee iconische Koreaanse webtoons te ontdekken - All Of Us Are Dead en Solo Leveling. Geopend op 16 september 2024, de tentoonstelling is ontworpen om nieuwkomers kennis te laten maken met de levendige wereld van webtoons en tergelijkertijd fans te laten onderdompelen in hun favoriete webtoon door middel van interactieve en unieke displays. 


Het eerste deel is gewijd aan de webtoon en bekende Netflix-serie All of Us Are Dead, geschreven door Dong Geun JOO, een donker en meeslepend verhaal over een zombie-apocalyps op een middelbare school. Dit deel van de tentoonstelling brengt bezoekers in de sfeer van een Koreaanse middelbare school. De dominante kleuren rood, zwart en wit weerspiegelen de esthetiek van de webtoon en het decor van het klaslokaal geeft bezoekers het gevoel alsof ze rechtstreeks in een klaslokaal. Interactieve elementen, zoals het maken van een gepersonaliseerd naamplaatje of het nemen van een foto bij de photobooth, zorgen ervoor dat bezoekers zich volledig kunnen onderdompelen in de ervaring. Daarnaast bevat de tentoonstelling een display met outfits van de personages en een exclusief interview met de maker van All of Us Are Dead, waardoor het een must is voor wie meer wil weten over de wereld van webtoons.


Het tweede deel van de tentoonstelling gaat over de webtoon Solo Leveling. Dit verhaal werd oorspronkelijk uitgebracht als een webroman met portaalfantasie en volgt jagers die monsters doden om het menselijk ras te beschermen. Dit deel van de tentoonstelling belicht de verschillende stadia van de adaptatie, van het begin als online webroman tot de transformatie in een webtoon en recentelijk de adaptatie in een anime en een game. Bezoekers kunnen ontdekken hoe Solo Leveling zich heeft ontwikkeld, met displays met de webtoon, scènes uit de game en een voorproefje van de anime. Verdere tentoongestelde stukken omvatten introductievideo's van de personages, persoonlijke brieven van de schrijver en bewerker, illustraties van personages en meer.


Ben je een fan van de webtoon All of Us Are Dead of wil je meer weten over de wereld van webtoons? Het Koreaans Cultureel Centrum organiseert een speciale artist talk met de auteur van All Of Us Are Dead. Dit is een unieke kans om de auteur te ontmoeten en meer te weten te komen over zijn meesterwerk en de wereld rondom webtoons. De artist talk vindt plaats op 15 oktober 2024, om 18:30, @Koreaans Cultureel Centrum in Brussel.




En als je geïnteresseerd bent in Koreaanse webtoons of een nieuwe vorm van digitale storytelling wilt verkennen, is de tentoonstelling K-COMICS: All Of Us Are Dead, Solo Leveling een geweldige manier om dat te doen. De tentoonstelling loopt tot 7 november 2024, @Koreaans Cultureel Centrum in Brussel, elke weekdag geopend van 12:00 tot 19:00, gratis.





Deel :

Fotogalerij (3)

Andere evenementen die je zouden kunnen interesseren

Toegang voor mensen met beperkte mobiliteit
Speciale gezinnen

New Music High-end Innovation, de beurs voor hifi- en homecinemafanaten

09 nov 10 nov
Salons / Beurzen Salons / Beurzen
Courtyard By Marriott Brussels
Evere - Bruxelles
NEW MUSIC HIGH-END INNOVATION De grootste hifi- en home cinema show van België is eindelijk terug. Kom ontdekken wat je nergens anders zult zien. Op 9 en 10 november 2024 komen alle grote merken uit de hifisector naar Brussel. Gratis toegang. De “New Music High-end Innovation” show is een must voor muziek- en filmliefhebbers.
Toegang voor mensen met beperkte mobiliteit

Misatango PALMERI Requiem MOZART

22 nov 23 nov
Concerten Klassiek / Modern / Barok / Klokkenspel
Eglise Saint Jean Berchmans
Etterbeek - Bruxelles
Twee uitzonderlijke koncerten op 22 en 23 november 2024 om 20h15. Georganiseerd door de Badinerie vzw en de CSCO Comité de Soutien aux Chretiens d’Orient.In de majestueuze kerk Sint Jan Berchmans Sint-Michielslaan, 24 1040 Etterbeek Misatango van Martín PALMERI (Misa a Buenos Aires) argentijnse toondichter en pianist. Hij heeft recent een Ouverture en een Offertorium getoondicht voor deze La Misatango, opgedragen aan instrumenten die voor de eerste keer in Belgie gebruikt zijn. Hij zal de pianopartij zelf uitvoeren. Een unieke collaboratie in Belgie.Gerardo AGNESE bandoneon, Martin Palmeri piano, Ensemble van 10 snaarinstrumenten Musical Evasion, Rita MATOS ALVES soliste, LA BADINERIE Gemengd Koor van Louvain-la-Neuve, directie Laendi.“La Misatango werd gecreerd in Buenos Aires op 17 Augustus 1996. Dit werk was geschreven met de bedoeling om aan mijn koren een symphonisch koorwerk aan te bieden, dat ons dichter bij het repertorium van de tango brengt. Inderdaad, in mijn werk met de koren, heb ik vastgesteld hoe moeilijk en complex het is om traditionele tangos door koren te doen interpreteren. Dit werk is dus een eerbetoon aan de koren en de tango. Maar het is ook de vrucht van een spontane productie, als uitkomst van mijn ervaring als koordirigent, pianist, en tango producer...”Martín PALMERIGecreerd in 1996, la Misatango van Palmeri zal betaald zijn met een lang vagevuur voor zijn originaliteit en zijn durf. Maar de zegen van Paus Franciscus, die het prees, en het enthousiasme van het publiek en van de koordirigenten, hebben nieuw leven ingeblazen in het genie van de tango van Martin Palmeri.Het Requiem van Wolfgang Amadeus MOZART in de versie met twee pianos, pauken, solisten en koor. Rita MATOS ALVES soprano, Aveline MONNOYER mezzo, Markus ENNSTHALLER tenor, Charles DEKEYSER basse, Mariano FERRANDEZ et Bernard GUYOT pianistes, Dimitri DUMON pauken, het gemengd koor La Badinerie, onder de directie van LAENDI.Finalisatie door Robert Levin. Toen Mozart stierf op de morgen van 5 December 1791, liet hij het Requiem, zijn laatste meesterwerk, onvoltooid. Minder dan drie maanden later werd de volledige partituur van het Requiem overgedragen aan zijn “anonieme” sponsor. Hoe zou het Requiem voltooid geweest zijn en hoe zou Mozart het afgewerkt hebben, als hij nog in leven was gebleven? Die misteries fascineren de musici sinds meer dan twee eeuwen.In 1960 ontdekte de musicoloog Wolfgang Plath de tot dan toe onbekende schetsen van het Requiem in een collectie van manuscripten van Mozart in de Staatsbibliotheek van Berlijn . Het ging hier duidelijk over “stukjes papier” door Constanze gegeven aan Sussmayer, die door hem niet verder werden doorgeven in zijn haast om de deadline van Februari te respecteren. De meest belangrijke schets toonde aan dat Mozart het Lacrimosa wilde beeindigen met een fuga op de tekst “Amen”.Het was deze laatste aanwijzing die de Harvard musicoloog, Robert Levin, nodig had om zijn eigen bijdrage aan te brengen aan het misterie van het onvoltooid Requiem van Mozart. Als gereputeerde erudiet van Mozart, had Levin meerdere fragmenten van Mozart bijeengebracht, en had zich gespecialiseerd in historische en getrouwe interpretaties van de pianowerken van Mozart. Hij herkende herhalingen van het origineel thema van het Requiem, verborgen in bewegingen volledig toegeschreven aan Sussmayer. Levin leidde hier uit af dat Sussmayer schetsen had, die later verloren zijn gegaan, of verbale instructies van Mozart om zijn compositie te begeleiden. Het misterie van het Requiem van Mozart zal nooit volledig opgelost worden. Maar met zijn geinspireerde en historisch juiste interpretatie heeft Levin een mogelijke oplossing voorgesteld aan de puzzle gesteld door Mozart meer dan twee eeuwen geleden.labadinerie.be 0479 32 65 78https://www.billetweb.fr/requiem-mozart-misa-tango-palmeri&src=agenda
Nog meer evenementen Tentoonstellingen
Nog meer evenementen Région de Bruxelles-Capitale - Brussels Hoofdstedelijk Gewest
NIEUWSBRIEF
Abonneer je op onze nieuwsbrief:

Ik schrijf me nu in
JE EVENEMENT
Indien je een evenement aan de site wilt toevoegen, klik dan hieronder
Voeg je evenement toe

Thema's

Vandaag

Meer evenementen vandaag