Cinematografische geluidstapijten van pianokunstenaar
De 25-jarige Niklas Paschburg weet hoe hij zijn publiek moet verrassen. Doorheen cinematografische geluidstapijten, met een sterk gevoel voor dynamiek en een subtiele poptwist brengt hij je op zijn album 'Oceanic' in vervoering. De bestemming is de Baltische Zee, die de muzikants voornaamste inspiratie was voor zijn debuutplaat. Niklas wordt vaak vergeleken met Nils Frahm en andere artiesten die zich in de o zo interessante schemerzone bevinden tussen neo-klassiek en elektronisch. Zijn meest recente langspeler ‘Svalbard’ klinkt progressiever en zoekt de grenzen van het genre op, zonder de piano in een verdomhokje te duwen. Naast zijn piano horen we daarop ook electronica (synths en computer) én het klavieraccordeon van zijn grootvader. Hij stelt het werk voor in Botanique.
Augustin Fievet is een muzikant en componist uit Namur die klassieke invloeden (Ravel, Debussy, Satie) mixt met de wereld van de elektronische muziek. Hij werkt grotendeels met een modulaire synth en een traditionele piano. Augustin aarzelt niet om zijn opnamen te vervormen door middel van tape- en cassettebewerkingen, en is altijd op zoek naar de schoonheid van het imperfecte. Zijn stukken zijn eerder soundscapes dan nummers en spelen graag met spanning en ontspanning. Zo klinkt Fievets muziek organisch en menselijk.